3620 RP Hediyeli Yılbaşı En İyi Rehber Yarışması! Detaylar İçin buraya tiklayin .
Üst Koridor Jax İle Rakipleri Oyundan Soğutacaksınız !
 
5
1
Toplam Oy: 6

Yetenekler

Rünler

Kabiliyetler

Eşya setleri

Eşya setini indir.

Bilgi : İndirdiğiniz eşya setlerini kullanabilmek için dosyayı C:\Riot Games\League of Legends\Config\Champions\Jax\Recommended altında kayıt edin.

Açıklama

  Hepinize merhaba arkadaşlar, 

ben OP Rehberci. Daha öncesinde Galio Orman tanıtmıştım, bugün de rakibinizi nasıl tilt edeceğinizi anlatacağım 3:) Hemen tanıtıma geçiyoruz. İlk olarak yetenekleriyle başlayalım.

Yetenekler

Amansız Saldırı : Rakiplere (orman yaratıkları, rakip minyonlar, rakip şampiyonlar) ard arda saldırdığınızda size ek olarak saldırı hızı sağlıyor. Anlayacağınız şekilde anlatıcak olursam: "Ne kadar çok vurursan, o kadar hızlı saldırırsın."

Sıçrama Saldırısı : Rakibin üzerine zıplayıp fiziksel hasar veriyor. 

Güçlendir : W tuşuna bastığınızdan itibaren bir sonraki normal saldırınızla veya Q yeteneğinizle ek büyü hasarı vermenizi sağlıyor. Baya fazla hasar vuruyor. (İlk seviyelerde değil tabiki...)

Karşı Saldırı : Jax' ı diğer dövüşçü şampiyonlardan ayıran en güzel özellik bu. E' ye bastığınız zaman Jax, aldığı bütün normal saldırıların hasarını 0' a (sıfıra) indirir. Ve kısa süre sonra sopasını etrafında çevirerek errafındakilere fiziksel hasar verir. Ne kadar çok saldırıdan sıyrılırsa verdiği fiziksel hasar o kadar çok olur. Ayrıca fiziksel hasarın yanı sıra rakipleri SERSEMLETİR !"

Büyük Ustanın Kudreti : Harbiden de büyük ustanın kudreti yani. İlk önce yeteneğin pasifini tanıtayım. Her 3. (üçüncü) normal saldırınızda bir ek büyü hasarı verirsiniz. Ayrıca bu ek hasar sadece normal saldırılar için geçerlidir. (Minyonlara iki tane vurup, rakibe Q ile atladıktan sonra Q' nun ek hasar vermesini beklemeyin diye diyorum.) 

  Yeteneklerin anlatımını burada bitiriyorum arkadaşlar. En altta, oynanış kısmında kombolardan bahsedeceğim.

Eşya Setleri

Başlangıç

Musibet İksiri : Arkadaşlar genel olarak yüksek miktarda mana harcayacağız bu nedenle giden mananın geri gelmesi gerekiyor. Musibet iksiri sayesinde 75 + 75 + 75 = 225 mana dolduracağız toplan olarak. Bildiğiniz üzere her basışta 75 mana ve 125 can yeniliryoruz. Toplam olarak da 3 basış hakkımız var.

Totem Uğuru (Ziynet) : Kalp <3


Karşıda AD Varsa İlk Alınacaklar

Sürat Çizmesi : Jax için hareket hızı önemlidir. Erkenden alın derim.

Ağırkan : Rakip şampiyona can ve saldırı gücü üstünlüğü sağlıyoruz ve pasifiyle daha mobil oluyoruz.

Dokuma Zırh : Bu eşya sayesinde rakipten aldığımız hasar da azalacak bir miktar. Erken seviyelerde oldukça etkili oluyor.


Karşıda AP Varsa İlk Alınacaklar

Sürat Çizmesi : Üstte belirttim.

Sihiriçen : 6. seviyeye kadar dürtme, takasa girme konusunda zorluk yaşayacağız, bu nedenle savunma için alıyoruz.

Büyüsavar Pelerin : Aynı şekilde.


Olmazsa Olmaz

Üçlü Kuvvet : Jax' ın her özelliğinin gücünü büyük miktarda arttırıyor. Hem bekleme süresinde azalma, hem saldırı hızı, hem can ve hasar, hem de pasifi sayesinde W bastığımızda çok yüksek hasar yardımı yapması. Mükemmel bir eşya ya...


İlk Bitirmeniz Gerekenler (Üçlü Kuvvetten Sonra)

Sterak'ın Güvencesi : Arkadaşlar bildiğiniz üzere Jax menzilli bir karater değil, gerek pasifiyle gerek Q yeteneğiyle araya paldır küldür dalıp rakipleri pataklamamız gerekiyor. Araya dalarken tek yemeyelim değil mi? :))

Randuin'in Alâmeti : Rakip nişancıya karşı aldığımız eşya.

Malmortius'un Ağzı : Bu eşyayı tercih etmek aslına bakarsanız size kalmış bi durum. Rakip takımda tek bir büyücü bile varsa (destek karakterleri sayılmaz!) bu eşyayı alın derim. Yine de siz bilirsiniz.


Son Eşya Olarak Tercih Edebilecekleriniz

Günateşi Pelerini : Bu eşyanın verdiği yüksek can ve zırh miktarıyla savaşlarda uzun süre kalacağız ve bu uzun süre içinde pasifiyle rakiplere bir miktar büyü hasarı vereceğiz.

Guinsoo'nun Hiddeti : Eğer takımınızın hasara ihtiyaç duyduğu bir oyunda iseniz bunu tercih edin diyorum. İlla ki son eşya olarak almayabilirsiniz. Size kalmış bi durum.

Hextech Silahkılıç : Bu eşyayı ya Üçlü Kuvvet' ten hemen sonra alın ya son olarak alın ya da almayın. Üçlü Kuvvet' ten sonra alacaksanız rakipler karşınızda çok hızlı erir emin olun. Ancak siz de çok hızlı erirsiniz. "Ya kardeşim ben ilk eşya olarak bile alırım sen ne diyorsun!" diyenler olursa yolunuz açık olsun. :))

Rünler

Gelişmiş Karma Nüfuz Damgası : Hasar amaçlı alıyoruz.

Gelişmiş Zırh Mührü : Savunma amaçlı alıyoruz.

Gelişmiş Büyü Direnci Nişanı : Aynı şekilde, savunma amaçlı alıyoruz.

Gelişmiş Saldırı Hızı Cevheri : Daha hızlı saldırmak için alıyoruz.

Gelişmiş Saldırı Gücü Cevheri : Biraz da fiziksel hasarımız olsun değil mi ama?

 

  BEŞ KADİM DİYARIN EN GÜÇLÜ USTASI JAX NASIL OYNANIR?

 

  Jax; Master Yi ve Tryndamere' in aksine "sağ click" karakteri değildir. Her ne kadar normal vuruşlara bel bağlasakta...  Jax, doğru zaman da girip takibe ani hasarı verip sonrasında savaşma karakteridir. (Tüm bunlar oyun başı için geçerli tabiki !) Oyun sonlarında tanklaştıktan sonra dengeli savaşırsınız. Yazdığım her şeyi açıklayacağım.

  "Jax oyun başlarında nasıl oynanmalıdır kardeşim?" Sorusunun cevabını vereyim. Öncelikle ilk olarak musibet iksiriyle başlıyoruz bildiğiniz gibi, eğer rakip takaslarda sizden üstün çıkacak gibiyse (örneğin Darius' a karşı oynuyorsunuz) geride kalın ve mananızı farm biçmek için kullanın. Eğer rakip orta derece bir şampiyonsa size karşı, ara sıra dürterek oynayın. Ama unutmayın ki Jax oyun başında o kadar da güçlü değildir. Orta oyunda gücünün sınırlarını, oyun sonlarına doğru aşırı yüksek derecede etkili olmazsınız ama yeri geldiğinde taşırsınız.

  Çok sapmışız :)) Oyun başı diyorduk en son. Evet! Arkadaşlar 6, seviyeye kadar üstte yazıldığı gibi oynuyoruz. 6. seviyeden sonra işler çok değişiyor. Ultimizin pasif yeteneği oldukça işe yarıyor. Bunu nasıl kullanıyoruz? Hemen anlatayım. Minyonlara iki vuruş yapıyoruz sonrasında rakibin kafasına Q ile atlayıp yere iner inmez W basıyoruz. Sonrasında hemen uzaklaşıyoruz. Eğer rakip dürtmeye kalkarsa E açıp savuşturabiliriz.

  "Şimdi kardeşim, biz burada ne yaptık ya?" diyenler oldu. Açıklayayım öyleyse. minyonlara yaptığımız 2 nromal saldırıdan sonra atlamamızın sebebi ulti pasifinin 3. vuruşu güçlendirdiğidir. Yani minyonlara iki normal vuruş atıyoruz 3. yani ek büyü hasarı verecek olan normal saldırımızı Q ile atlayıp rakibe veriyoruz. Ayrıca W ile birleşen bu hasar oldukça yüksek oluyor. (en az %20 can indirir, bu hesapla 5 kombodan sonra ölüyor rakip zaten :))) ) Rakipten hasar yememek için de E açıyoruz. Dürtme kombosu böyle. 

  Dürtme kombosunu oyunun her zamanında yapabilirsiniz. Eğer "Ben varya bunu keserim !" diyorsanız Q ya basmadan önce E açın adamın kafasına indiğiniz zaman sersemletmiş de olursunuz. 

  "Peki kardeşim oyunun ortalarında ne işe yarıyor bu Jax?" diyen arkadaşlar için açıklayayım. Orta oyunda (dakika 15-25 arası) minyon biçmeyi asla elden bırakmıyoruz. Minyonların yanı sıra orman yaratıklarının gördükçe öldürün. Jax' ın eşyaları biraz pahalı olduğu için satın alması uzun zaman alıyor. Takımdaki nişancıyı güçlendirmek adına bol bol yardımcı olun girdiğiniz raip şampiyonları nişancınıza salın. (Son vuruşu nişancınız yapsın, altını o alsın.) Arkadaşlar, 3.5 yıllık Jax oyuncusu olarak tecrübem şudur ki: Jax, takımındaki nişancısı güçsüzse pek etkili olmuyor.

  Örnek vereyim. Düşünün ki takımınızda bir Vayne var. 2/6/5 skoruna sahip. Sizin yapmanız gereken şey onun etrafında olup onu korumak ve skorunu yükseltmesini sağlamaktır. Daha sonraları Vayne kasacaktır ve siz rakiplerin odağını üzerinize almışken Vayne "ördek vurmaca" oynar gibi tek tek rakipleri öldürecektir.

  Oyun sonlarına doğru tanklığınız ve hasarınız ( özellikle büyü hasarınız) güzel bir miktarda artmış olacağından dengeli oyun oynayabileceksiniz. "Yahu güzel kardeşim, nedir şu dengeli oyun? Bir bahsetsene bilelim." diyen arkadaşlarımız için anlatmaya geçiyorum. Arkadaşlar, dengeli oyun benim tabirimdir. Yani gidip oyuna "Beyler dengeli oyun yapın!" derseniz hiç kimse bir şey anlamayacaktır. Dengeli oyun, takım savaşlarında hem defansif hem de agresif savaşmanın ortasıdır.

  Örnek vereyim. Diyelim ki savaşa girdiniz ve gözünüze rakip nişancıyı kestirdiniz. İçinizden geçiriyorsunuz: "Bunu sersemletip öldürsem ne güzel olur dimi ya?". Ama böyle düşünmeyin. Dengeli oyun burada devreye giriyor. Agresif oynayacaksınız ancak savaşta sizin takımınızın arasına girenlere karşı. 

  "Bu ne demek arkadaşım ya?" diyen olmuştur. Örnekle açıklarsam daha iyi anlarsınız. Diyelim ki rakip takımdaki Volibear bastı Q yeteneğini (onun Q yeteneği, ona ek hız veriyor ve normal saldırı gerçekleştirdiği ilk rakibi kendi arkasına savuruyor. başkabir deyişle tutup arkaya fırlatıyor. :)) ) takımınızın arasına daldı ve nişancınız Ashe' i yakalayıp arkasına savuracak ve kendi takımına Ashe' i öldürmek için pozisyon yaratacak. Siz bunu fark ettiniz diyelim. Bunu göre göre rakip nişancıya mı saldıracaksınız yoksa bu agresifliğinizi Ashe' i korumak için mi kullanacaksınız. Tabiki Ashe' i koruyacağız. Sürekli ve yüksek hasar çıkartan Ashe olmadan takım hasarsız gibidir. 

  Böyle bir durumda yapmanız gereken E yeteneğimizi basmak ve Volibear' ı sersemletip, Ashe' in daha güvenli bir pozisyon almasına yardımcı olmaktır. Ashe' i koruyarak oynayın ve takımınızın yakaladığı rakip şampiyona saldırın. Bu arada Ashe' in güvende olduğundan emin olun. Dengeli oyun budur.  

  Agresif olsaydık ne olacaktı onu da anlatayım. Siz nişancının kafasına atlayacaktınız rakip şampiyonların odağı bir anda üzerinize dönecekti, onlar sizi öldürürken sizin takımınız size yardım edemeyecekti çünkü Ashe' i kovalayan ölümsüz bir Volibear var. Böylelikle ölecektiniz ve savaşı kaybedecektiniz.

  Arkadaşlar, Jax budur. Oynanışı böyledir. Sorularınız olursa sorun yardımcı olayım. 

  OP Rehberci' den saygılarla...


Yorumlar